اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۵:۰۰:۳۸
اذان ظهر ۱۱:۴۸:۵۳
اذان مغرب ۱۷:۲۷:۳۲
طلوع آفتاب ۰۶:۲۶:۳۴
غروب آفتاب ۱۷:۰۸:۴۳
نیمه شب ۲۳:۰۵:۱۰
۱۴۰۱/۰۷/۲۰ - ۱۲:۱۵

قرعه کشی خودرو تا پایان سال حذف خواهد شد

فاطمی امین گفت: قیمت گذاری شرکت های خودروساز کامل انجام شده و واگذاری خودروسازان در مرحله نهایی مذاکره با سازمان خصوصی‌سازی است.

قرعه کشی خودرو تا پایان سال حذف خواهد شد

به گزارش سراج24؛ سید رضا فاطمی امین وزیر صمت با حضور در برنامه صف اول به سوالات زیر پاسخ داد.

از وضعیت صنعت و تولید کشور چه خبر؟

مهمترین شاخص در اقتصاد تولید است. طبق گزارش مرکز آمار در ۳ ماهه اول امسال رشد تولید در بخش صنعت ۵.۱ درصد بوده است. در ۵ ماهه اول امسال شاخص تولید در شرکت های صنعتی بورسی ۶.۷ درصد رشد داشته است.

در فولاد ۱۰ درصد، خودرو سواری کامل ۲۸۰ درصد، اتوبوس و ون ۱۴۰ درصد، ظروف ۱۳ درصد رشد تولید داشته ایم. امسال خودروی ناقص کف پارکینگ نداریم.

در حوزه صنعت خودرو حذف قرعه کشی به چه صورت بوده است؟

محصولات سایپا از قرعه کشی خارج شده اند. در ایران خودرو هم هایما خارج شده و تارا هم به زودی خارج می شود.

تا پایان سال قرعه کشی خودرو حذف خواهد شد.

برنامه تولیدی شرکت ها و واردات در کنار هم می تواند عرضه و تقاضا را متعادل کند.

در حوزه واگذاری خودروسازها چه اقدامی شده است؟

طبق دستور رئیس جمهور قرار بود واگذاری خودروساز ها تا آخر شهریور تعیین تکلیف شود.

واگذاری مهم است اما اگر واگذاری نادرست انجام شود شرکت ها بعد از چند سال با انبوهی از بدهی دوباره تحویل دولت داده می شوند مثل هپکو. خودروسازی ها ۱۰۰ برابر هپکو هستند و اگر چالشی در حوزه واگذاری ایجاد شود ۱۰۰ برابر خواهد بود.

قیمت گذاری این شرکت های خودروساز انجام شده است. ۷۰۰ ابلاغ کارشناسی رسمی صورت گرفته است.

باید توجه شود که چگونه این شرکت ها واگذار شود تا ساختار صنعت خودرو اصلاح شود به این منظور به مدل ۶ لایه رسیدیم.

اگر ۴ شیفت در شرکت ها داشته باشیم به اندازه ۴ میلیون خودرو ظرفیت تولید داریم در حالی که الان میزان تولید حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه است.

در بحث واگذاری این شرکت ها در مرحله نهایی مذاکرات با سازمان خصوصی سازی هستیم.

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۶۰
آخرین مطالب
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••